Choose language

Aktualijos

Kaip reikia pasiruošti nuotolinei konsultacijai

2020 08 13

   Mieli pacientai, dėl pasikeitusio sveikatos įstaigų darbo organizavimo visi patiriame nepatogumų. Nors PSPC gydytojai jau priima maksimalų galimą pacientų skaičių tiesioginio kontakto konsultacijoms, vis tiek išlieka nuotolinės paslaugos poreikis. Kad procesas vyktų sklandžiau, ir pacientui, jau esančiam gydytojo priėmime, netektų būti pamirštam, kol gydytojas atsiliepinėja į kito paciento skambutį; kad nebūtų perkrautos telefono linijos siūlome susipažinti su bendra tvarka, kaip nuotolinės gydytojų ir slaugytojų konsultacijos turėtų vykti: 

1. Nuotolinė konsultacija vykdoma telefonu, kai pacientui skambina gydytojas arba slaugytoja (daugumoje atvejų - į mobilųjį telefoną). Paskirtu laiku laukite skambučio. 

2. Turite būti namuose arba tokioje aplinkoje, kur galėsite be triukšmo kalbėtis su gydytoju. Gali būti, kad gydytojas dėl tam tikrų priežasčių paskambins šiek tiek anksčiau arba vėliau, tad jeigu skambutis vėluoja 5 ar 10 min. palaukite.

3. Būkite pasiruošę telefoną. Jis turi būti įkrautas, kad pokalbio metu neišsikrautų baterija ir pokalbis netikėtai nenutrūktų. Jeigu neseniai pradėjote naudotis mob. telefonu, įsitikinkite, kad mokate atsiliepti į skambutį, taip pat ar pats telefonas apskritai nesugedęs.

4. Iš anksto apgalvokite, ko norėsite paklausti gydytojo - pvz., ar atsirado naujų nusiskundimų, ar baigėsi vaistai, ar norite atlikti tyrimus. Atminkite, kad Nuotolinės Konsultacijos laikas yra labai ribotas ir vieno skambučio metu gydytojas nebus pajėgus aptarti visų Jums rūpimų klausimų ir įvykdyti visus Jūsų pageidavimus.

5. Nuotolinei konsultacijai registruojamas 1 pacientas. Vadinasi, Nuotolinė Konsultacija yra skirta Jums ir TIK JUMS. Nuotolinės Konsultacijos metu gydytojas neturi galimybių konsultuoti dėl Jūsų vaikų/vyro/žmonos/tėvų/kaimynų ar dar kitų asmenų sveikatos problemų.

6. Jeigu neseniai buvote gydomas ligoninėje ar konsultavotės/atlikote tyrimus kitoje įstaigoje negu dirba Jūsų šeimos gydytojas (ar bet kuris gydytojas, kuris teikia/teiks Jums Nuotolinę Konsultaciją), būkite pasiruošę po ranka visus išrašus ir kitus dokumentus, susijusius su tuo gydymu ligoninėje ar konsultacija/tyrimais. Gali būti, kad gydytojas paprašys perskaityti kokią nors informaciją iš tų dokumentų, arba nufotografuotus/nuskenuotus atsiųsti el. paštu. Tų dokumentų Nuotolinės Konsultacijos metu dar gali nebūti centrinėje E.sveikatos sistemoje, taigi gydytojas neturės galimybės jų peržiūrėti savo kompiuteryje.

7. Būkite pasiruošęs užsirašyti informaciją, kurią gausite iš gydytojo Nuotolinės Konsultacijos metu. Pvz., kada esate užregistruotas kitai konsultacijai, kaip pasiruošti gydytojo paskirtiems kraujo ar kitiems tyrimams ir pan. Informaciją apie konsultacijų/tyrimų datas turite pasižymėti.

8. Jeigu esate registruotas ne gydytojo, o slaugytojo Nuotolinei Konsultacijai, atminkite, kad slaugytoja gali atlikti kai kuriuos veiksmus be gydytojo nurodymų (pvz., paskirti kai kuriuos kraujo tyrimus, pratęsti anksčiau vartotus vaistus). Tačiau slaugytoja negali išspręsti klausimų, kuriuos gali spręsti tik gydytojas. Pvz., išrašyti siuntimus specialistų konsultacijai, naujai paskirti gydymo ūmios ligos atveju. Taigi gali būti, kad slaugytojo teikiamos Nuotolinės Konsultacijos metu būsite nukreiptas gydytojo konsultacijai tą pat dieną (jeigu tai įmanoma) arba būsite užregistruotas kitai dienai gydytojo Nuotolinei Konsultacijai.

9. Kartais dėl svarbių priežasčių Nuotolinė Konsultacija gali būti atšaukta ar pakeistas jos laikas. Jeigu Nuotolinė Konsultacija buvo atšaukta, gali būti, kad greitu laiku sulauksite skambučio iš gydymo įstaigos ir bus pasiūlytas kitas Jums priimtinas laikas.

 

NK yra reglamentuotos sveikatos apsaugos ministerijos teisės aktais. Įstaigos vadovo patvirtintą tvarką galite rasti >> https://www.dpspc.lt/nuotolines-sveikatos-prieziuros-paslaugos-teikimo-tvarka/


Paskutinį kartą redaguota: 2020-08-17 09:37